Geen producten (0)
Geen producten (0)

R32 opvouwbare driewieler van Di Blasi

€ 1.400,00 (exclusief btw 9%)
Op voorraad
Specificaties
Productcode R32 Di Blasi
Omschrijving

R32 opvouwbare driewieler van Di Blasi

Di Blasi maakt al jaren opvouwbare driewielers.

De R32 opvouwbare driewieler van Di Blasi driewielfiets is leverbaar in twee maten: de R32 SENIOR  en de R32 JUNIOR driewieler met lage instap. 
De R32-maat heeft een verlaagde framebuis waardoor u heel makkelijk kan opstappen. Ook de wielen zijn groot (Ø 48 cm) 
De hoogte van de framebuis is 19 cm vanaf de vloer. Als u kunt traplopen (traptreden zijn 20 cm hoog) kkunt u zeker op deze driewieler stappen. Hij weegt 21 kg, ook is een los te bestellen draagtas leverbaar.
Tevens is de R32 opvouwbare driewieler van Di Blasi hij uitgevoerd met 20" aluminium millennium velgen met kunststof spatborden, dubbele V brakes op het voorwiel en vijf versnellingen makkelijk bij wind tegen of in de heuvels. 
Meer weten: kijk naar de foto's en naar de videofilm op deze pagina.

Prijs is exclusief btw.
In "de winkelwagen"  ziet u het totaalbedrag inclusief de btw..

 Vouw demonstratie R32

Technische gegevens R32 opvouwbare driewieler van Di Blasi

Afmeting opgevouwen: L x B x H 69,5 x 28,5 x 64 cm
Afmeting uitgevouwen: wielbasis 100 cm      spoorbreedte 70,5 cm
Maximale breedte: 69,5 cm
Hoogte van de framebuis (opstap) 19 cm
Kleuren:
Ral 7016
Antracietgrijs
Ral 5010
Gentiaanblauw
Ral 3003
Robijnrood
Banden / wielen 20 inch 48 cm  20'' x 1.35 / rvs spaken en aluminium velgen
Gewicht  van de fiets: 21,4 kg
Maximale belasting: 100kg
Tandwiel achter: 5 versnellingen (13/28) / index
Tandwiel voor: 42 tands / 170 crank
Remmen: 2 stuks velgremmen (V-brakes)   
één daarvan is uitgevoerd met parkeerrem
Framemaat: Standaard Junior Cadet
Zadelhoogte vanaf de grond gemeten: 92,5cm, 88 cm of 83,5 cm 83,5 of 79 cm 74 cm
Zadel instel baar in .... stappen. 3 stappen 2 stappen VAST
Afstand tussen zadel en trapper in de laagste stand: 82,5 cm, 78 cm of 73,5 cm 73,5 cm of 69 cm 64 cm
Hoogte van het stuur tot de grond 100 cm 100 cm 90 cm
Afstand tussen punt zadel en de stuurstang 43 cm 43 cm 39 cm
Crank aantal tanden en omtrek 42 / 170 cm 42 / 170 cm 42 / 170 cm
Standaard uitgevoerd met:
  • opvouwbare pedalen

  • bel

  • voor en achterlicht gevoed door dynamo

  • verstelbaar zadel.

  

Leverbaar in drie uitvoeringen:

Is het moeilijk om op een driewieler te rijden?
 

Op een driewieler rijden is helaas niet hetzelfde als rijden op een gewone fiets.
U heeft als kind ooit leren fietsen. Vanaf dat moment denkt u niet meer na over het evenwicht, het sturen, trappen en remmen. Alles gaat automatisch doordat uw kleine hersenen dit voor u regelen.

Wat veel mensen zich niet bewust zijn is dat ze met het stuur tijdens het fietsen ervoor zorgen dat ze niet alleen de juiste richting uitgaan, maar ook hun evenwicht bewaren. Een voorbeeld dat snel tot de verbeelding spreekt: ga staan en zet twee voeten naast elkaar, leun iets naar voren, u zult merken dat u naar voren valt, U wilt die val voorkomen... Hoe lost u dat op??? 
U kunt dit uitsluitend voorkomen door een stap naar voren te doen. U moet dus met uw voeten weer onder het zwaartepunt van uw lichaam komen. Ditzelfde geldt voor naar links of rechts leunen.  Best wel vreemd dat naar voren vallen oplost wordt door naar voren te lopen.  Omgekeerd kunt u uzelf ook naar rechts laten vallen door een stap naar links te doen. Dit gaat normaal automatisch zonder na te denken. Hieronder de uitleg hoe dat op een fiets en driewieler gaat.

Als u op een gewone fiets door bijvoorbeeld de wind uit uw evenwicht raakt, zult u dit oplossen door even bij te sturen in de richting waar u naartoe dreigt te vallen. Pas als het zwaartepunt weer in het midden ligt kunt u recht gaan zitten. U houdt dus uw evenwicht door uw fiets constant recht onder u te houden. en dat kan alleen als u dit met uw stuur realiseert. Dat is ook de reden dat u niet met uw fiets stil kan staan zonder met uw voet op de grond te steunen.

Wat heeft dat nu allemaal met een driewieler te maken? Heel veel! Dat komt door de reflex vanuit uw kleine hersenen, die willen u constant helpen en beschermen. Als u bijvoorbeeld op de driewieler door een oneffenheid in de weg de verkeerde kant op dreigt te gaan, zullen uw kleine hersenen direct ingrijpen. Zij doen dit op een manier die u uzelf op jonge leeftijd heeft aangeleerd en die op een gewone fiets de juiste is. Zij laten u even sturen in de richting waar u NIET heen moet, want op de driewieler is dat helaas de verkeerde oplossing.
De kleine hersenen hadden u juist de kant op moeten laten sturen waar u naartoe moet.

Op een driewieler gebruikt u uw stuur niet voor uw evenwicht maar uitsluitend voor de juiste richting.

 

U zult de kleine hersenen dit dus moeten gaan aanleren. Dat gaat vrij snel als u dit voorzichtig oefent.
Wij willen u daar bij helpen. Dat is ook de reden dat wij graag willen dat u een afspraak bij ons maakt om de fiets niet alleen te bekijken maar ook uit te testen.

Heeft u een kennis met een driewieler? Vraag eens of u daarop een stukje mag rijden. Hij/zij kan u hier zeker meer over vertellen.
Tevens kan u aan uw huisarts vragen of er bij u in de buurt fietslessen worden gegeven, tijdens revalidatie wordt er veel gebruik gemaakt van driewielers. Daar zou u les kunnen krijgen om ervaring op te doen.


Het rijden in de praktijk :

Het wegrijden: Ga op de fiets zitten met beide voeten op de trappers, haal de handrem los en begin rustig te trappen.
U hoeft uzelf niet eerst met uw voeten op gang te duwen, dat kan ook niet, u zou zeker over uw eigen enkel heen rijden.
Het evenwicht: De fiets in evenwicht houden is natuurlijk niet nodig, u dient uzelf op het in evenwicht te houden.
Het lijkt op het in evenwicht houden op een krukje aan boord van een boot.  (zie afbeelding 1)
De bocht door: Het stuur draaien is voldoende om de fiets de juiste richting op te laten gaan. Wel altijd naar de horizon kijken, niet naar uw voorwiel of de grond. (Denk maar eens aan een koorddanser die ook altijd vooruit kijkt.)
Het type terrein of weg waar u op rijdt kan het rijden bemoeilijken. Op een vlakke ondergrond, bijvoorbeeld asfalt, is er geen probleem; op een straat waar de weg afloopt naar bijvoorbeeld de berm of goot, zult u merken dat de fiets schuin komt te staan Nu zult rechtop op de fiets moeten blijven zitten. (afbeelding 1)
Het stoppen: U hoeft uitsluitend te remmen. U kunt uw voeten op de trappers houden, klaar om weer verder te fietsen.
Het afstappen: Zet eerst de handrem erop U kunt daarna veilig afstappen.

afbeelding:1. 
blijf recht op de fiets zitten.


Wat willen wij u vertellen?

Uit ervaring weten wij dat het rijden op een driewieler niet eenvoudig is.
U zal dus tijd moeten investeren in het leren rijden op een driewieler.
Wij weten zeker dat het te leren is door het gewoon te doen en dat u dan een fantastisch sportieve fiets, heeft die al uw mobiliteitsproblemen oplost. U blijft in beweging waardoor uw spieren en conditie op peil blijven, wat zeker niet gebeurt als u in een elektrische uitvoering gaat rijden.

Meer weten?  Kijk op de pagina met onze fietsles.  KLIK HIER >>> FIETSLES